Suus-schrijfwijf-facebook

17
januari

Suus vertelt over de veranderingen van Facebook!

Vorig jaar oktober werd er al gesproken over een grote verandering op de tijdlijn van Facebook… Vorige week gaf co-founder Mark Zuckerberg hier een klap op! Maar wat gaat er nu precies veranderen en wat kunnen we verwachten? Ik zet de feitjes op een rijtje…

Family First

Krijg jij geen genoeg van die schattige babykiekjes en ontelbare food foto’s van je familie en vrienden? Wel met een acovado in beeld natuurlijk… #hipster. Facebook zal dit soort posts extra gaan waarderen. Op foto’s en video’s van familie vindt een interactie plaats, doordat er op elkaar wordt gereageerd.

GIf Avocado

Dit zal de toekomst een positief effect hebben op het bereik van de post. Maar waarom is dit zo belangrijk voor Facebook?

“We willen er zeker van zijn dat onze producten niet alleen leuk zijn om te gebruiken, maar ook goed zijn voor mensen.” – Mark Zuckerberg

Nu denk je waarschijnlijk nog steeds ‘waarom dan’? Nou daar is over nagedacht! We hebben allemaal als mens een bepaald ideaal beeld van hoe het leven moet zijn. Vrienden en familie delen vaak dezelfde ‘ideologische’ achtergrond. Doordat je hier veel van voorbij ziet komen op je tijdlijn versterk je dit beeld. Facebook denkt dat dit het gebruik van Facebook prettiger maakt en je er zelfs gelukkiger van wordt. Van #bluemonday is volgend jaar dus geen sprake meer!

Wat betekent dit voor de ondernemers?

De content die je gebruikt op Facebook wordt nu nog belangrijker. Met het bericht dat je deelt moet je aanzetten tot een waardevolle interactie. Enkel passief berichten consumeren is dus geen manier meer om potentiële klanten te bereiken via Facebook. Hier haalt Facebook direct de zweep over; met als gevolg een lager bereik.

“Met deze update zullen we berichten voorrang gaan geven die uitnodigen tot gesprek en betekenisvolle interactie tussen mensen.” – Adam Mosseri, Head of News Feed

Hoe ziet deze content eruit?

Facebook headlines

Het doel van deze content moet continu zijn: gesprekken tussen mensen stimuleren. Dit kun je op verschillende manieren doen. Het maken van live video’s triggerd de nieuwsgierigheid van de mens. Dat is altijd key tot een succesvolle post: de nieuwsgierigheid wekken, waardoor iemand verder kijkt of doorklikt. Als lokaal bedrijf kom je gemakkelijk in contact met je volgers door relevante updates te posten. Door bijvoorbeeld door te linken naar interessante nieuwsitems creëer je een waardevolle interactie.

Content marketing voor jouw bedrijf…

Wat is dan relevante content om te posten? Daar zijn onze content marketeers voor! Onze online marketing afdeling bedenkt dagelijks strategieën en past deze toe op de verschillende social media kanalen.

Wil je als ondernemer verzekerd zijn van een plekje op de tijdlijn van Facebook? Maak dan een afspraak voor een intakegesprek met één van onze schrijfwijven!

Bel de TODDline: 033 25 38 143
Stuur een e-mail: todd@todd.nl
Volg ons op Facebook / Instagram / Linkedin / YouTube

Schrijf je in voor de TODD nieuwsbrief! Ontvang elke maand het laatste nieuws en blogsrechtstreeks #uitdestal in je inbox.