5
januari

Een nieuw jaar,
een nieuwe stal

Daar zitten we weer! Met een goede bak koffie en een hoofd vol nieuwe ideeën blik ik met jullie terug op een jaar vol creativiteit en veranderingen. Positieve veranderingen vooral, maar ook wel een beetje spannend…

happy 2018

Terugblik

2017 was een jaar van groeien en pionieren, iets waar iedere ondernemer zich waarschijnlijk in herkend. In mijn blog van 5 januari 2017 introduceerde ik onze groeigoeroe Kees Antens. Hij fungeerde als rode draad door het groeiproces waar we doorheen moesten het afgelopen jaar. Samen met trouwe collega Peter Mol zetten we de rocks voor 2017; zelfsturende teams met rapportagetools, daily stand-ups, maandmeetings, een MT, content marketing afdeling, een nieuwe accountmanager en een omzet- en winst doelstelling. Dat is een mond vol ja! Dat is natuurlijk niet in een maandje gepiept! Per kwartaal werken we aan deze rocks, met succes!

Als ik er twee uit moet kiezen die voor de meeste verandering en vernieuwing hebben gezorgd binnen TODD zijn dat bij uitstek de ‘zelfsturende teams met rapportages’ en onze nieuwe afdeling: ‘content marketing’.

Zelfsturende teams

Omdat we multidiciplinair zijn binnen TODD en wel op alle vlakken volledige focus en kennis willen hebben zijn disciplines gesplitst. Er zijn 3 teams opgericht met teamleiders, of meer ‘meewerkende voormannen’. Deze disciplines zijn opgesplitst in: sign, studio en content marketing. Deze teams hebben hun eigen expertise, eigen doelstellingen en leerdoelen. Zij hebben hun daily stand-up en werken zo lean mogelijk. Zo, dat zijn heel wat dure termen uut de stal!

Content marketing afdeling

Een ‘potje op het vuur’ van mij was afgelopen jaar content marketing. Na succes te hebben geboekt met onze eigen marketing van TODD zag ik hier kansen liggen voor andere bedrijven. Dit potje is inmiddels uitgegroeid tot een behoorlijke soeppan, want zij werken hier inmiddels met drie man sterk elke week aan online content en nieuwe online marketing plannen.

Benieuwd naar de ‘Verne Harnish Rockefeller Habits’? of benieuwd hoe jij je bedrijf via de social media kanalen onder de aandacht brengt bij de potentiele klant… kom een kop koffie doen!

Medio februari start nieuwbouw aan de Hogeweg in Amersfoort!

Waar ik vorig jaar nog schreef over een verbouwing aan onze huidige stal staan we nu aan de start van de bouw van een gloednieuwe stal op een bijzondere plek in het bruisende Amersfoort. Vlak naast de af- en toerit van de A28 en toch in de landerijen zal er medio februari gestart worden met de nieuwbouw. Vanaf de eigen oprit, van zo’n 70 meter lang, rijd je tussen de kersenplantage van de buurman tegen de nieuwe stal aan. Naast een strakke oprit is er natuurlijk ook aan de kippen gedacht! Deze trouwe fans krijgen een eigen stuk weiland waar zij ongestoord vrije uitloopeieren kunnen produceren. Daar begonnen zij heel enthousiast van te kakelen!

Een nieuwe stal betekent niet gelijk een nieuwe identiteit. TODD blijft zich vasthouden aan het motto: ‘goede reclame hoeft echt niet uit een grachtenpand te komen’. We gaan enkel een stukje groter verkassen! Een nieuwe studio, meer vergaderruimtes, een grotere productiehal voor de plakkers en natuurlijk een gloednieuwe bananenbar!

We hopen dat we rond juni/juli ons nieuwe stulpje kunnen betrekken. Zie hier een animatievideo waar je alvast een kijkje in de nieuwe stal kunt nemen. (Credits for 4D Architecten!)

Een kop koffie in de oude stal

Wil je nog een keer de nostalgie van de oude stal proeven? Kom langs voor een kop koffie en zie gelijk hoe de grote versie er van binnen uit komt te zien!

Auteur

Door Richard Todd

Schrijf je in voor de TODD nieuwsbrief! Ontvang elke maand het laatste nieuws en blogsrechtstreeks #uitdestal in je inbox.