branding

Branding

Van concept t/m uitvoering
Meer dan 15 jaar ervaring

Wat is het

Als jij een mooi product of service hebt, wil je dit onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep. Je doet dit door je merk te branden en daardoor de band met jouw doelgroep te versterken. Door de juiste positionering te kiezen, zorg je ervoor dat mensen graag met jouw merk gezien worden of er gebruik van maken. Dat geldt voor grote bedrijven en services, maar ook voor kleine bedrijven. Branding is niet alleen maar communiceren, maar het gaat om meer om een merkbeleving creëren. Vertrouwen, passie en veiligheid zijn de sleutelwoorden. Geef jouw doelgroep een goed gevoel bij jouw merk of dienst.

TODD Reclamestal heeft al meer dan 10 jaar ervaring in de branding van diensten en bedrijven. Na een gesprek over jouw bedrijf en/of dienst zullen wij met een voorstel komen. Door de juiste communicatiemiddelen in te zetten op het juiste moment heeft jouw campagne het meeste resultaat. Door dit te combineren met een beleving die bij jouw merk past, zal jij de juiste doelgroep aanspreken.

Wil jij meer weten over branding?
Neem gewoon even contact op.

Dit deden we eerder

Hoe werkt dat

1

Wat is branding?

Waarom moeten klanten jouw product of dienst afnemen? Bij branding is het belangrijk jouw unieke waarden te benoemen. Als je unieke waarden creëert en benoemd, zullen er altijd mensen zijn die zich bij deze gedachte aansluiten. Denk aan groene stroom. Dat is in principe “gebrande” stroom. Het product is hetzelfde, maar het wordt op een andere manier gemaakt en gebrand. Branding is mensen een goed gevoel geven bij het afnemen van jouw product.

Richard geeft je graag advies

2

Branding voor mijn bedrijf?

Het team van TODD kan voor jouw bedrijf de juiste brandingsstrategie maken om mensen te activeren en jouw service of dienst onder de aandacht te brengen. Door onze ervaring met online en offline communicatie, weten wij de juiste kanalen in te zetten om jouw brandingscampagne tot een succes te maken.

3

Branding is onderscheiden

Door de juiste branding kun jij jouw merk onderscheiden op de markt. Eén van de best gebrande merken is een colamerk. Waar denk jij aan als ik zeg: Koud colaatje? Waarschijnlijk 99% kans dat jij aan dat éne cola merk denkt dat vaak adverteert met de Kerstman. Ook die reclame met de Kerstman is een vorm van branding. Het product is cola, maar de branding is uniek.

4

Wat is belangrijk bij branding?

Eenvoud en consistentie zijn belangrijk als het om branding gaat. Mensen moeten direct kunnen zien waar jij voor staat. Obama gebruikte voor de branding van zijn campagne alleen het woord Change. De winnaar is duidelijk. Consistentie in alle uitingen is net zo belangrijk. Of het nu gaat om de bus die door het hele land rijdt of de folder die op de deurmat valt. Alle uitingen van jouw bedrijf moeten dezelfde visie en uitstraling hebben. Daarnaast is creativiteit een belangrijk onderdeel bij branding.

Denk nog even aan het colamerk. Die verkopen cola. Maar door creatief om te gaan met het product weten zij de verkoop nog steeds te stimuleren. Denk hierbij aan limited editions, een zero en een natuurlijke variant, en de blikjes met namen er op. Hierdoor identificeren meer mensen zich met het merk. Een sterk stukje branding voor een product dat al meer dan 100 jaar hetzelfde is.

Veel gestelde vragen

Veelgestelde vragen over branding

Bij de meeste merken hoeft dat maar één keer. Maar als er veranderingen zijn binnen het bedrijf is het goed om te kijken of de branding nog aansluit bij de werkzaamheden. Daarnaast is het goed om eens per 5 jaar jouw branding te evalueren. Is jouw bedrijf veranderd of is misschien de markt veranderd.

Bij een huisstijl draait het om de visuele communicatie, bij branding speel je in op de gehele merkbeleving.

Nee, het is juist goed voor kleine bedrijven om zich te onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Een goede brandingscampagne hoeft niet altijd veel te kosten.

Om bij de doelgroep in het juiste perspectief te komen én te blijven.

Je kunt jouw merk onderscheiden ten opzichte van de concurrentie en je trekt de gewenste doelgroep aan.

Nog vragen? Wij beantwoorden ze graag!

Bel de toddline!
033 – 25 38 143